mandag 25. november 2013

Gleden av vintage

Ops, I did it again!

Tiden går så fryktelig fort når jeg sitter og ser på gamle møbler og antikviteter på Finn.no. Her om kvelden, som fort ble til natt, lagret jeg opptil flere spisestuesett. To av de kjøpte jeg. Helt ærlig talt, så er det jo selvsagt et spørsmål hvorvidt man har bruk for to spisestuesett. Et spørsmål om plass, men ikke minst behov.
 
Det ene settet (bildene), er fra Sverige, fra slutten av 1800-tallet. Jeg ser masse potensiale i disse stolene. Det fulgte med seks stoler og et rundt bord med forlengelse. Dette betalte jeg den nette sum av 800 kroner for. En interessant detalj når det kommer til stolene er at to av de er ulike de fire andre. De har flere utskjæringer, og er mer kongelige. Foreldrestoler og barnestoler fra gamledager, det er gøy det.
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar